Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; SmartGoogleCode has a deprecated constructor in /home/toprvice/public_html/wp-content/plugins/smart-google-code-inserter/smartgooglecode.php on line 14
مشخصات فنی یک کولر گازی خوب | اعزام 24 ساعته تعمیر کار | تعمیر یاران

مشخصات فنی یک کولر گازی خوب

مشخصات فنی یک کولر گازی خوب از جمله عوامل مهمی است که در خرید و انتخاب یک کولر گازی مناسب نقش بسزایی دارد. در ادامه به توضیح مشخصات فنی یک کولر گازی خوب پرداخته خواهد شد:

برای درخواست تعمیرکار کولر گازی کلیک کنید:

تعمیر و سرویس کولر گازی در محل

02133405985  

09217351700

1- سایز دستگاه:

سایز دستگاه یکی از مهمترین مشخصات فنی یک کولر گازی خوب است. اندازه کولر گازی باید به متراژ محیط تطابق داشته باشد. در صورتی که کولر گازی انتخابی اندازه کوچکی داشته باشد، نتواند محیط را به خوبی سرد کند و در صورت انتخاب اندازه بزرگ، مصرف انرژی زیادتر و هزینه بالاتری را به همراه خواهد داشت.

2- توان خنک کننده:

توان خنک کننده کولر گازی بیانگر مقدار حرارتی است که کولر گازی می‌تواند از محیط خارج کند. این مقدار به واحد بریتیش ترمال یا واحد کیلو وات تعریف می‌شود. توان خنک کننده یک کولر گازی بهتر، باعث خنک کردن محیط سریع‌تر، کاهش هزینه‌های برق و افزایش راندمان کولر گازی می‌شود.

3- ضریب عملکرد:

ضریب عملکرد کولر گازی نشان دهنده توانایی دستگاه در تبدیل انرژی الکتریکی به حرارت می‌باشد. این ضریب با تقسیم توان خروجی به توان ورودی محاسبه می‌شود. کولر گازی با ضریب عملکرد بالاتر، در مصرف انرژی صرفه‌جویی بیشتری دارد.

ضریب عمکرد درمشخصات فنی یک کولر گازی خوب

اگر قصد دارید در زمینه “نگهداری صحیح کولر گازی” بدانید کلیک کنید

4- کلاس انرژی:

کلاس انرژی یک کولر گازی نشان دهنده بازدهی آن است. کلاس‌های انرژی برای کولرهای گازی از A تا G متفاوت است که A بالاترین بازدهی و G پایین‌ترین بازدهی را نشان می‌دهد. بهتر است کولر گازی با کلاس انرژی A یا B را انتخاب کنید تا هزینه‌های برقی خود را کمتر کنید.

5- قدرت خنک کنندگی:

قدرت خنک کنندگی کولر گازی بر اساس واحد برق مصرفی آن محاسبه می‌شود. عدد بیشتر به معنی قدرت خنک کنندگی بیشتر است. میزان قدرت خنک کنندگی کولر گازی باید با متراژ و محیط کاربری شما همخوانی داشته باشد.

6- روشنایی دیجیتال:

کولر گازی‌های با روشنایی دیجیتال، نمایشگر LED روشنایی دارند که از فاصله دور قابل مشاهده هستند. این نمایشگرها به شما امکان تنظیم دمای کولر، حالت خودکار، میزان برق مصرفی و غیره را می‌دهند.

7- دمای کمپرسور:

دمای کمپرسور کولر گازی نشان‌دهنده این است که چه میزان بار کاری بر کمپرسور وارد شده است. در کولرهای گازی با دمای کمپرسور پایین‌تر، بازدهی بالاتری دارند.

8- کمپرسور:

کمپرسور در واقع قلب کولر گازی است و وظیفه فشردن گاز را برعهده دارد. این دستگاه با استفاده از برق، گاز را فشرده می‌کند و با افزایش دما، آن را به شکل گازی تبدیل می‌کند و آن را به تکه‌های لوله‌های انتقال فشرده می‌کند. کمپرسور‌های این دستگاه‌ها می‌توانند از نوع پیستونی، اسکرو، ورتکس و دوار باشند. کمپرسورهای پیستونی با قدرت بالاتری عمل می‌کنند و برای استفاده در مناطق گرمسیری و جزایر مناسب هستند. در حالی که کمپرسورهای اسکرو برای استفاده در مناطق کم سرمایی و شمالی مناسب هستند.

9- گاز مبرد:

هر کولر گازی از یک نوع گاز مبرد برای خنک کردن هوا استفاده می‌کند. گاز مبرد از نوعهای مختلفی مانند R22، R32، R410a و غیره تشکیل شده است. گاز مبرد R22 که یکی از قدیمی‌ترین گازهای مبرد می‌باشد، به دلیل این که اثر زیان‌آوری دارد، دیگر در برخی از کشورها استفاده نمی‌شود و جای خود را به گازهای جدیدتر مانند R410a و R32 داده است.

10- پوشش ضد زنگ:

در اغلب مدل‌های کولر گازی، پوشش ضد زنگ وجود دارد که ظاهر زیبایی را به دستگاه می‌بخشد و همچنین از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می‌کند.

همچنین برند کولر گازی یکی از عوامل مهم در خرید کولر گازی است. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. برخی از برندهای مشهور مشخصات فنی یک کولر گازی خوب را دارند. در ادامه برخی از برند های کولر گازی را معرفی میکنیم:

–  سامسونگ

–  ال جی

–  پاناسونیک

–  دایکین

–  گری

–  کولر مستر

–  هایسنس

–  بوش

هر یک از این برندها دارای مزایا و معایب خود هستند و بر اساس نیاز شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. برندهای معتبر در کولر گازی با توجه به تجربه و تحقیقات انجام شده، به دلیل کیفیت و عملکرد بالا، از طرف مشتریان بسیار پرطرفدار هستند.

برای تماس با نمایندگی روی شماره های زیر کلیک کنید:

02133405985  

09217351700

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up